Total Pageviews

Tuesday, April 14, 2015

Layanan kepada pelanggan

Pernahkah anda mengalami situasi layanan yang kurang menyenangkan ketika mood shooping sedang berkobar-kobar? Rimas diekori oleh salesgirl dan salesgirl itu asyik membetulkan ke tempat asal barang-barang yang telah kita belek tadi? Pernahkah peniaga acuh tak acuh melayan pertanyaan kita ketika bertanyakan tentang sesuatu barangan? Sebagai seorang peniaga pula,bagaimanakah layanan terhadap kanak-kanak yang datang untuk membeli produk di premis kita? Adakah layanan kita mengembirakan pelanggan? Adakah pelanggan kita berpuashati dengan layanan yang diberi setiap kali berkunjung ke premis kita? Hahaha brapa punya bnyak tanya daaa..
  Itulah diantara soalan-soalan yang patut kita tanyakan pada diri sendiri selaku seorang peniaga. Tanpa pelanggan dan jualan tiada ertinya perniagaan yang kita jalankan..pelanggan adalah kunci utama kepada perniagaan..customer is our bos!

No comments:

Post a Comment